South Beach dieet

Het South Beach valt onder de koolhydraatarm diëten en wordt gekenmerkt door geen of een lage consumptie van koolhydraten. Koolhydraten zitten in producten als brood, aardappelen, pasta en rijst en zijn naast vetten en eiwitten, een belangrijke bron van energie voor ons lichaam. Alhoewel per koolhydraatarm dieet de hoeveelheid koolhydraten verschillend is, wordt het aantal gram koolhydraten verminderd tot zeer lage niveaus. Bij sommige diëten hebben bepaalde soorten voedingsmiddelen de voorkeur boven anderen of zijn uitzonderingen toegestaan. Voorbeelden van andere koolhydraatarme diëten zijn het Atkins dieet, het dieet van dr. Frank  en het Laag Glycemische Index dieet (GI-dieet).

Bij het South Beach dieet wordt niet alleen de opname van koolhydraten beperkt maar het maakt ook onderscheid tussen goede en foute koolhydraten en goede en foute vetten. Onder de goede koolhydraten vallen fruit, groenten en volkoren producten. De foute koolhydraten zijn bewerkte producten zoals geraffineerde suiker, gebak, snoep e.d. Deze worden helemaal uit het dagmenu geschrapt.
De goede vetten (mager vlees, noten en magere kaassoorten) spelen een belangrijke rol in het South Beach Dieet omdat ze gedurende het hele dieet in ruime mate gegeten kunnen worden. Foute vetten mogen helemaal niet gegeten worden. Met foute vetten worden in het South Beach Dieet de verzadigde vetten en de transvetten bedoeld.

Bij het South Beach Dieet eet je bij voorkeur die producten die een langzame stijging en daling van de bloedsuikerspiegel veroorzaken. Dat wil zeggen met een lage GI. GI staat voor Glycemische Index. Deze waarde geeft de snelheid aan waarmee voedsel verteert wordt en wordt omzet in glucose. Voedsel met een lage GI, worden langzaam en gelijkmatig in je spijsverteringsstelsel afgebroken en dat zorgt langer voor een vol gevoel. Er wordt onderscheid gemaakt tussen twee verschillende soorten koolhydraten; met een hoge GI en een lage GI. Voedsel met een hoge GI zoals wit brood en geconcentreerde suikers, worden vermeden omdat die snel in het bloed worden opgenomen en de insuline- en glucoseniveaus verhogen. Daarvoor in de plaats wordt het accent gelegd op koolhydraten die langzaam vrijkomen (met een lage GI) in het lichaam, zoals hele granen, de meeste fruitsoorten, groenten, peulvruchten en noten. Om af te vallen, is het dus vooral goed om voedsel met een lage GI-waarde te eten in combinatie met een laag caloriegehalte, dat wil zeggen weinig suiker en weinig vet.
In dit dieet wordt echter geen rekening gehouden met het feit dat ook voedingsmiddelen met een lage GI-waarde kunnen zorgen voor ongezonde schommelingen in de hormoonhuishouding. Om de vrijgekomen glucose op te nemen in onze spieren en vetweefsel maakt ons lichaam niet alleen insuline aan maar worden nog veel meer hormonen in werking gesteld om ons voedsel op te nemen. Het gaat dus om de juiste samenstelling van voedingsmiddelen die de hormoonhuishouding in balans houden.

Wat is het programma van Nederland Slank?

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat de hormoonhuishouding het lichaam op gewicht houdt. Stofwisselingsproblemen als overgewicht, diabetes, te hoog cholesterol en een te hoog bloedsuiker zijn het gevolg van een onevenwichtige hormoonhuishouding. De  hormonen in ons lichaam werken op een zeer complexe manier samen en in die samenwerking kan veel mis gaan. Afvallen zonder dat je de hormonen in balans brengt, geeft zeker geen blijvend resultaat. Het creëren van evenwicht tussen de hormonen serotonine en insuline is dus van groot belang. Het leidt tot een toename van het menselijk groeihormoon dat zorgt voor herstel en daarmee een betere gezondheid en lichamelijk welzijn.

Nederland Slank werkt met een programma, ontwikkeld door artsen en voedingswetenschappers, dat je helpt bij een betere stofwisseling en gewichtsregulatie. Aan de hand van een bloedonderzoek wordt een persoonlijk voedingsplan opgesteld met voedingsmiddelen die specifiek op uw lichamelijke behoeften wordt afgesteld. Deze selectie van voedingsmiddelen zorgt ervoor dat alle noodzakelijke en gezonde voedingsstoffen in de maaltijden zitten en zorgen samen voor een gezonde stofwisseling en natuurlijk afgifte van insuline.

Dit kan tot gevolg hebben dat het lichaam sneller vet gaat verbranden zonder spiermassa te verliezen.  De stabilisatie van de bloedsuikerspiegel kunnen gunstige gevolgen hebben voor mensen met diabetes gerelateerde symptomen, mensen met een hoog cholesterol en/of een hoge bloeddruk.*

Naast deze voordelen hebben diverse artsen en wetenschappers met medische proeven meer dan 200 gezondheids-en welzijnsverbeteringen aangetoond met de verhoging van het niveau van het menselijk groeihormoon. Dit betreft o.a. verbetering van verlies van (lichaams)vet, verbetering van de huid, spierversteviging, verhoogd energieniveau, verbeterde genezing van oude wonden, etc.

Het South Beach dieet versus het programma van Nederland Slank

Het uitgangspunt bij alle koolhydraat(arme) diëten, en dus ook bij het South Beach dieet is dat de insulineproductie bij iedereen gelijk is. Helaas is dit niet het geval. Het eten van voedingsmiddelen met een lage glycemische index zorgt dus lang niet altijd voor een goede balans in de hormoonhuishouding.  Bovendien mag er zoveel gegeten worden als men wil en bestaat het risico op het eten van te veel vetten. In het programma van Nederland Slank gaat het om de juiste samenstelling van voedingsmiddelen in de juiste hoeveelheden die de hormoonhuishouding in balans houden.

Met het South Beach dieet snel gewicht worden verloren maar de ervaring leert dat na verloop van tijd het steeds lastiger wordt om de voorschriften op te volgen. De kilo’s zullen er dan ook snel weer bijkomen als er ‘gezondigd’ wordt. Met het programma van Nederland Slank wordt er inzicht gekregen in wat echt goed is voor het lichaam.

Naast een uitgebreid bloedonderzoek en een persoonlijk voedingsplan krijgt biedt Nederland Slank individuele begeleiding in elke fase die u doorloopt. U kunt dus met alle vragen en opmerkingen bij een diëtiste terecht.

Het programma van Nederland Slank biedt u kennismaking tijdens een voorlichtingsavond, een uitgebreid bloedonderzoek, een persoonlijk voedingsplan en begeleiding via Skype in alle fasen van het programma.

*Disclaimer

Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. De resultaten verschillen uiteraard per individu, daarom stellen wij voor iedereen een persoonlijk voedingsprogramma op.

Tags: blog

admin

Geschreven door:
admin

Waarom Nederland Slank?

  • 1 Afvallen zonder honger
  • 2 Snel resultaat
  • 3 Lekker eten
  • 4 Levenslang effect
  • 5 No cure no pay!

Plan hier nu je gratis consult in+

of bel ons op 085 065 7472

  • Consulten door het hele land
  • Consulten in het buitenland mogelijk via skype

CATEGORIEËN

Alle blogs

POPULAIR

RECENT