Wanneer is het “me-time”?

Door de drukte vergeten wij makkelijk onszelf. Eerst het werk en alle stress die erbij komt kijken, dan de kinderen, dan de partner, dan het huishouden, boodschappen doen, geldproblemen en schulden en noem maar zo op.

Maar wanneer is het “me-time”?

“Ik ga dagen achter elkaar door en door en door totdat ik vermoeid raak. Zo moe dat zelfs acht uur goede slaap niet helpt. Ik sta moe op en ik ga moe naar bed.” Waarom doen wij onszelf dit aan?

Door jezelf op de eerste plaats te zetten zijn wij gelukkiger, hebben wij meer rust, kunnen wij betere keuzes maken en kunnen wij uiteindelijk ook meer voor de anderen betekenen. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan zou je zeggen, maar het hoeft niet zo moeilijk te zijn.

Stress is niet altijd te vermijden, dat weet ik. DUS IS HET BELANGRIJK OM TE ONTSTRESSEN. Even een warm bad in de avond of een lange douche, een leuk boekje om tijdens je pauze (of in de trein) te lezen, met je gezin of vrienden iets leuks doen in het weekend, een saunaatje pakken, zwemmen, yoga, massage, wandelen en zo kan ik oneindig doorgaan… Het gaat erom dat je iets doet wat jij leuk vind en waardoor je eventjes alle problemen en obstakels in het leven vergeet.

Nog een grote stressfactor is onze voeding. Bestrijdingsmiddelen, ongezonde suikers en vetten en E-nummers zijn allemaal factoren die het lichaam stress bezorgen. Het lijf moet meer werk doen om deze stoffen te verwerken en te verwijderen. Aan de andere kant nemen wij te weinig vocht, vezels, vitamines en mineralen tot ons binnen. Wat voor nog meer tekorten zorgt. Ons lichaam word zwak, we krijgen klachten w.o. nog meer vermoeidheidsklachten.

Daarom vind ik gezond eten in combinatie met de juiste supplementen het beste medicijn wat er is.

 

 

Tags: Nieuwsbrief, blog

Liesbeth van Duijn

Geschreven door:
Liesbeth van Duijn

Diëtist en orthomoleculair therapeut

Werd dietist aan de Haagsche Hogeschool, Orthomoleculair en Epigenetisch therapeut via Natura Foundation en BrainQ en NLP Master practioner bij Richard Bandler zelf. Als diëtiste, die ooit worstelde met overgewicht en slechte eetpatronen, is zij ook ervaringsdeskundige in het afslanken. Daarbij ligt de focus op de hormoonhuishouding, en de besturing van neuro-transmitters welke van groot belang zijn bij succesvol afvallen en fit worden.

Waarom Nederland Slank?

  • 1 Afvallen zonder honger
  • 2 Snel resultaat
  • 3 Lekker eten
  • 4 Levenslang effect
  • 5 No cure no pay!

Plan hier nu je gratis consult in+

of bel ons op 085 065 7472

  • Consulten door het hele land
  • Consulten in het buitenland mogelijk via skype

CATEGORIEËN

Alle blogs

POPULAIR

RECENT